Je had er maanden lang naar uit gekeken, maar eindelijk daar was ie dan: de uitspraak

MAASSLUIS | In het persoverleg van afgelopen dinsdag deed burgemeester Edo Haan nog schimmig over het uiterlijk van zwarte piet op 12 november. Hij schermde met uitspraken als “dat bepaalt de NTR” en “Ik mag dat nog niet zeggen, maar ik weet wel iets meer”.

Welingelichte kringen melden dat Zwarte Piet zijn naam gewoon eer aan zal doen. Er zal heus wel een enkele roetveegpiet te zien zijn, maar dat is niet de dominante kleur.

Maassluis kan tevreden zijn. Discussie gesloten.

Er heeft zich slecht één groepering aangemeld om actie te voeren, maar men heeft daarvoor nog de tijd tot 3 dagen voor de intocht: 10 november sluit die mogelijkheid. Demonstreren is een democratisch recht, mits men het officieel aanmeldt. De gemeente wijst dan speciale vakken daarvoor aan.

 

 

 

 

 

 

Redactie

Redactie

Redactie van Maassluis.Nu

10 Reacties

  1. Corrie
    29 oktober 2016 at 19:26

    Geweldig!! Hulde aan Maassluis….wij laten ons niet de wet voorschrijven door de media en de winkels!! Waar blijft de regering??? Kom op vlot je volk slapjanussen!!

  2. Aad Rieken
    29 oktober 2016 at 09:39

    ”Wanneer Gaan Zij Demonstreren,
    Die Anti Zwarte Pieten,
    Tegen Kindermishandeling,
    Gaan Wij Van Hen Genieten!!!”

  3. Aad Rieken
    29 oktober 2016 at 09:18

    ”Zwarte Piet Begint Er…,,
    Gekleurder Op Te Staan.
    Nog Even En We Zijn Er,
    VAN ANTI VER VANDAAN!

  4. hidde
    28 oktober 2016 at 15:25

    Geweldig, behoud ons erfgoed

  5. Richard Gras
    28 oktober 2016 at 15:24

    ik ben zeer blij met deze gang van zaken want het is cultureel erfgoed!! en dat moet zo blijven want als we toestaan dat dit al oude feest word weg geprotesteerd dan gaan we de Kerst ook verliezen en word het van kwaad tot erger… Kom daarom ook naar; Zwartepieten demonstratie2600 op 26 November op he Haagsche Malieveld!! de teller staat nu op ruim 4000 aanmeldingen dus dit gaat het begin van het einde worden van het verkwanselen van de Nederlandse cultuur! we zijn het eindelijk zat……….

  6. Aad Rieken
    28 oktober 2016 at 13:43

    ”Quote van de Dag!”

    Zwarte Piet Kleurt Deze Dag!

  7. Marcel Thomassen
    28 oktober 2016 at 10:59

    Wat een naief dorps-geleuter. Wie een beetje internet volgt, weet dat zeer divers anti-zwarte Piet activisten c.q. pro-zwarte Piet groeperingen met busladingen vol op 12 nov naar Maassluis komen. Deze activisten c.q. groeperingen meldden zich echt niet aan bij de gemeente Maassluis, maar mengen zich onder het publiek.

    Tot op heden heeft zich maar een protest pro-zwarte Piet groepering -voor de vorm- aangemeld bij de gemeente Maassluis. De Nederlandse Volks Unie.

    Overigens, de NTR heeft allang besloten dat er blanke roetveeg & ander slag Pieten meelopen. Waar ik mij wel zorg over maak, is of er wel afdoende veiligheids & handhavings maatregelen zijn/worden genomen op dit kinderfeest, zo niet dan krijgt de burgemeester Haan een echt probleem.

    Zwart blijft Zwart. (Dichter Jules Deelder)

  8. Dick.Pasterkamp
    28 oktober 2016 at 10:15

    piet is zwart en moet zwart blijven.

  9. Aad Rieken
    28 oktober 2016 at 10:00

    Hoera Maassluis Gaat Eind’lijk Overstag,
    Het Hoge Woord Klinkt Als ’n Goeie Dag!