columnr 20

Moe, versleten, maar met een zeer voldaan en tevreden gevoel kwam ik thuis van de wereldhavendagen. Diezelfde avond de laatste wasjes aangezet want de maandag erop was het zover, we gingen op vakantie! Even lekker naar een andere omgeving midden in de Ardennen. Eerst wat boodschappen gehaald om mee te nemen want zeg nou zelf die kaas in het buitenland is toch niet te eten! Toen alles verder ingepakt thuis en de auto vol geladen. Here we go!

Op het gemak verlieten we de regio en één van mijn favoriete cd’s klonk door de speakers van de radio met uiteraard de muziek van de 3Js. Zo is het autorijden toch een stuk prettiger vind ik zelf, zeker als je alle teksten weet mee te zingen (ja, gewoon flink vals mee blèren hoor!) Na zo’n uurtje reden we de grens over en toen waren we al in het mooie België. En hoe verder we België in reden, hoe mooier de omgeving werd. Groenere omgeving, de wegen werden minder vlak en mijn uitzicht werd steeds mooier hoe hoger we kwamen. Alleen was het flink kauwgom kauwen geblazen omdat mijn oren telkens dichtklapten van de verschillende hoogtes die we bereikten. Na zo’n drie uurtjes rijden kwamen we aan in Robertville. Gelegen aan een super mooi meer lag ons appartement, maar we moesten nog een uurtje wachten totdat we erin konden. Dus dan maar de omgeving een beetje verkennen.

Lang leve de TomTom in België, want zonder dit kan je heel makkelijk verdwalen daar. Wat een leuke wegen daar, maar zodra je maar één afslag verkeerd neemt, kom je alleen nog maar met een grote omweg op de plaats van bestemming.

Uiteindelijk mochten we ons appartement in en dat was wel even een wow-moment met dit uitzicht. Prachtig uitzicht vanaf het balkon kijkend op het meer. Dit is echt genieten!

Gauw de spullen uitgepakt en het verder verkennen van dit appartement kan beginnen. Jeetje wat een grote luxe badkamer zit hierin met infra-rood sauna. Nou ben ik totaal niet van de sauna’s bezoeken, maar ik voelde een uitdaging aankomen voor mezelf om deze sauna toch maar eens uit te proberen. Ik ben ooit een keer in een Turks stoombad geweest, daarna kon ik gelijk aan de puffer omdat ik een piepende ademhaling kreeg en erg kortademig werd. Dan komt de astmatische bronchitis naar boven waar ik normaal gesproken weinig tot geen last van heb. Maar jeetje wat was dit lekker even! Ik had best wat last van stijve spiertjes en ik liep met een ontsteking rond in mijn hand waarvoor ik kort voor mijn vakantie nog een injectie had gekregen. Gelukkig heeft deze spuit goed zijn werk gedaan nadat ik ook mijn rust-momenten heb genomen. En ik viel die avond heerlijk in slaap.

De volgende morgen werden we wakker en het zonnetje scheen al volop, dus borden en allen naar buiten want ontbijten met dit uitzicht wil toch iedereen! Genieten dit en alles op het gemak. Ja dit is vakantie! Nadat we alles opgeruimd hadden zijn we weer heerlijk op pad gegaan en de camera ging uiteraard mee want het is hier toch de perfecte plek om hiermee te oefenen.

Vele plekken hebben we bezocht en mooie plaatjes heb ik ook geschoten maar ik heb vooral genoten van al het moois wat de Ardennen te bieden heeft. Van bosrijke gebieden, tot watervallen. Grotten hebben we ook bezocht en uiteraard een boottocht gedaan in het mooie plaatsje Dinant.

Wat ook genieten was: het Belgische bier. Heerlijk op een terrasje genieten van het zonnetje met een heerlijk ijskoud biertje is toch de meest ultieme vakantie!

Ook hebben we nog twee keer het racecircuit bezocht waarop eigenlijk elke dag wel iets te beleven was. In het weekend waren er Porsche-races dus die was leuk om naar te kijken en extra leuk omdat het die ene dag wel regende. Dát maakt de race net iets spectaculairder.

Gelukkig was de rest van de vakantie super lekker weer dus we mogen niet klagen.

Maar aan al het moois komt ook een einde en de week was ook zo weer voorbij, dus de maandag erop was het de auto inladen en hop weer richting Maassluis. Maar niet zonder een bezoek aan de outlet stores in Roosendaal onderweg. Kortom dit was een vakantie waar ik echt wel van genoten heb, in plaats van zo’n hectische all-inclusive vakantie in de snik hitte.

Dit is meer van mijn genre geloof ik.